Kopyalarken tıkır tıkır, yapıştırmaya gelince me..

copy-paste-keyboardBiraz önce hayatımın en ilginç hatalarından biriyle karşılaştım. Hayatımın hatası denildiğinde pişmanlık – kişisel bir durum falan akla gelmesin, bildiğin bilgisayar muhabbeti yapıcam.

Kopyalamak için Cmd + C (Windows için: Ctrl + C), yapıştırmak için Cmd + V (Windows için: Ctrl + V) yapıyoruz ya.. Bende şu anda kopyalama çalışıyor ama yapıştırma çalışmıyor. Bir anda gitti.. Hayır, V tuşum bozuk değil.

Olay aslında biraz daha karışık. Menüden Düzen > yapıştır yapabiliyorum, mouse ile sağ tıklayıp yapıştır yapabiliyorum ama klavye ile Cmd + V yapamıyorum.. Bu arada her uygulamada böyle. Yani sadece firefox – eclipse – finder falan değil.

Macbook’a klavye bağladığım için, klavyenin mi sorunu diye kontrol etmek istedim. Onun için klavyeyi çıkardığımda, macbook’un klavyesi mis gibi çalışıyor. Sonra klavyeyi tekrar takıp mouse ve klavye usb’lerinin yerini değiştirme, kapatıp açma(lar) gibi denemeler yapmaya başladım. Sonra tekrar Cmd + V yapmaya başladım ve bir defa denk getirdim ÇALIŞTI! Ama niye olduğunu anlamadığım için nasıl çalışıyor acaba diye denemeye devam ettim ve sonunda buldum..

Biraz karışık ama anlatmaya çalışayım. Cmd basılıyken C’ye basılır, sonra V’ye basılıp V bırakılıp Cmd bırakılır ya.. Öyle yapınca çalışmıyor. Cmd V’ye bastıktan sonra önce V’yi, sonra Cmd’yi bırakmak gerekiyor asdfaşlskdfj. Bu nasıl bir saçmalıktır, yoksa mantıklıdır da ben mi olayı anlamadım bilemedim. Ama nedenini bulucam diye uğraşırken, karışık bir puzzle çözmüş kadar eğlendim.

“Kopyalayasın da yapıştıramayasın” gibi bir beddua ile karşı karşıya geldiğimi düşünsem de, çözüm olarak mouse’un ileri geri tuşlarına kopyala ve yapıştır’ı atadım. Aslında çok kullanışlı da oldu ama el alışkanlığı ile ilgili bir sorun söz konusu.

Ha bu arada işletim sistemi Mac OS X – klavye Microsoft :) Klavyemi seviyorum ama bugün yarı yolda bıraktı.

*X yazarken aynı sorunun Sağdaki Shift + X ile de olduğunu farkettim, diğerleri düzgün. Bu ne yahu..

Düzenleme: Sabah yapıştırma da tıkır tıkır çalışmaya başladı. Hadi bakalım.

Share this Story

Related Posts

Leave a Reply

Arama

Takibe takip